Her forsøges at orientere om de aktiviteter der løbende er igang i H2

Hvis man ønsker at arbejde på de fly der er til stede i H2 SKAL man være medlem af “Pensionistforeninger Flyvestation Værløse” grundet nødvendig forsikring!  –  Andre aktiviteter kræver blot medlemskab af  “Hangar foreningen”.

Renovering af lokalerne på syd-siden er nu ved at være gennemført. Vi mangler blot at reparere gulvet og at male loft/vægge i et lokale samt at få installeret den sidste branddør i det et magasinrum.

Der arbejdes pt på at få ryddet “kælderen” – set gamle fyr-lokale – så det kan anvendes til opbevaring.  Det er et krævende arbejde dels at få nedtaget alle rørene samt at få fjerned de ret tunge dele.

Vedrørende fly så har vi modtaget T33 fra FLYHIS og dette står pt i ven vestlige hangar.

Draken:

23/4/19 – Vi har nu fået fremstiller de toppe til vore jacks og renovering af understel er nu påbegyndt – venstre hjul er demonteret og bremse enheden er under behandling.
Vi fået udboret de sidste “rustne” skruet på de 2 planer således at disse kan monteres på flyet når de ca 30 møtrik holdere på indersiden er genmonteret.
Vi har modtager “Jacks” til løft af selve flyet således at renovering af understel kan foretages.

Ovenstående actions afhænger dog af hvilke planer FLYHIS har med selve flyet – Vi afventer melding.

Lynx:
Der er ikke foretaget noget på de 2 Lynx helikoptere siden disse blev hentet i shelteret.

Vi afventer om vi kan modtage de nødvendige dele fra FLYHIS til genopbygning.

T33:

16-02-2019:  T-33 står stadig på 3 palle stakke – Vi har fået næsehjulet nedfældes og låst og arbejder på at finde en løsning på at få hovedhjulene til at komme ned så disse kan blive låst. Vi har gennempløjet samtlige manualer uden at komme frem til hvordan hjulene udløses – det er muligvis hydraulik der skal til men vi har forskellige følere ude og håber på at der er en tidligere T-33 mekaniker der har de vise sten. Alle informationer vedrørende nedfældning af T-33 hjulene er yderst velkommen!!!

Tirsdag den 27/11 forsøgte vi at fastspænde forkrop til selve planerne – det lykkedes at få monteret 6 af de 8 bolte. De 2 sidste må vi prøve at få monteret når vi kan få understellet slået ud – det er også først når hjulene er udslået at vi kan montere de møtrikker der skal endelig låse krop og planer sammen.

Planerne står pt på et par palle stakke og forkroppen er løst sat ovenpå. Forkrop og planer skal sammenkoblet – sammenboltes – således at vi kan få hæver hele konstruktionen så understellet kan sænkes og fastlåses – herefter kan flyet flyttes og yderligere arbejde kan påbegyndes.
Når understellet er sænket – hjulene nede og låst – kan vi montere bagkroppen som pt står på en special vogn beregnet til netop håndtering af T33 bagkroppen.
Inden ovenstående actions skal vi forsøge at få trukket/anvendt ledningsnet således at der kan etableres de oprindelige lys på flyet!

Når flyet er samlet kommer det “hårde” arbejde med at slibe/polere de aluminiums overflader der er lettere angrebet af vind og vejr medens flyet stod ude.